čtvrtek 3. července 2014

Paříž

Paříž



Ani nevím co mě vedlo k tomu založit svůj vlastní blog…. Možná je to, že jsem plná všech těch zážitků z cestování důvodem založení těchto stránek - potřeba hodit to vše na papír a podělit se o to. Možná někoho dalšího inspirovat, jakým způsobem se dá cestovat a kam se zajít podívat, co ochutnat atd.. Nejsem spisovatelka, sloupařka, blogerka ani nic podobného.. Jen chci popsat své zkušenosti a zážitky. Tento blog není o podrobném popisu nějaké země, je to jen o mém subjektivním pocitu.

Většinou jsme naše výlety dlouze neplánovali, přišlo to vždy z čista jasna…například u oběda jsme si řekli “ hele příští týden máme od čtvrtka volno, co zajet třeba do Paříže do neděle?”  No a bylo to… Koupili jsme letenky, sehnali ubytování a jeli jsme.
Takže Paříž? No co dodat, není tohle město snad snem každé romantické ženy? Můj teda rozhodně ano 
Byla jsem unesená  z toho, jak je to velké město a samozřejmě nádherné.
První místo, které jsem prostě musela vidět byla Eiffelova věž – jak jinak 
No nebýt mého orientačně schopného partnera, možná bych jí ani neviděla. Plán tras metra v Paříži není jako v Praze, kde máme 3 linky A,B,C. Je jich asi tak million a zorientovat se v tom, je něco jako úkol pro Génia. Ale naštěstí mám úžasného chlapa, takže jsme to zvládli. Eiffelovka je nádherná stavba, především, když v noci svítí je to naprosto úchvatné. Vážně ta francouzká atmosféra Vás dostane. Všude jsou malinké, útulné kavárničky plné okouzlujících lidiček. Takže, když jsme si do jedné takové sedli, dali si kávu a koukali na tu ohromující věž, přišla jsem si jako v pohádce. Splněný sen.
Bydleli jsme v malém hotelu Montparnasse Daguerre, na snídani jsme chodili o ulici dál do místní bageterie. Takové bagetky jsem nejedla nikde na světě, bylo to kouzelné. Tyto malé bageterie jsou tak jako v Londýně Pret a Manger na každém rohu.
Moc se mi líbilo, jak každé ráno lidi chodí kupovat čerstvé bagetky k snídani (mají asi tak 50 cm) a nesou si je ve velikých taškách přes rameno, případně v košíkách, které mají upevněné na kole.
Jako fanynka filmu s Meg Ryan – Francouzký polibek, jsem toužila po tom, stejně jako ona, ochutnat francouzké sýry všeho druhu s čerstvou bagetkou. Tento druh jídla je snad na každém jídelním lístku.  A sýry tedy mají vážně vážně skvělé

Gurmánský zážitek.
Naštěstí jsem jedla v restauraci a ne ve vlaku, takže žádné následné potíže nepřišli 
Abych se vrátila k té Eiffelovce, tak dostat se na ní nahoru, znamená čekat minimálně dvouhodinovou řadu a nebo si tam stoupnout tak v šest ráno dlouho před otevřením a na to nás teda moc neužije, takže jsme objevili jinou vyhlídku a to z mrakorapu Montparnasse, ze které vydíte na celou Paříž a je to zcela ohromující výhled.
Paříž je co se týče obyvatelstva asi nejvíc multikulturní město co jsem viděla. Potkáte tam lidi všech národností. Často slýchávám, že v Paříži  se anglicky nedomluvíte, všichni mluví jen francouzky, no nikde jsme na tento problem nenarazili, takže to je taky v pořádku.
Další místa hodná návštěvy je Louvre, Champ Elisées,
Mouline rouge ….. a neposlední řadě z Paříže neodjíždějte bez návštěvy Disneylandu. Je tam vyžítí jak pro děti, tak i dospělé, takže to nesmíte vynechat.  Dostanete se k němu vlakem, stanice je přímo u vchodu do parku, takže se neztratíte. Cesta vlakem je nejlepší způsob jak se dostat do Disneylandu. Vlaky nadzemní dráhy RER (linka A4 z centra) jsou spolehlivé a jezdí často. Oficiální název stanice je Marne-la-Vallée Chessy. Cesta z centra Paříže vlakem trvá přibližně 35 minut.Strávíte tam krásný den plný neopakovatelných zážitků. To mi věřte, byli jsme tam 2x… až tak je to dobré :-)

Takže pokud váhate jestli zkusit Paříž, tak neváhejte a vyražte.
Jeli jsme tam vždy na 3- 4 dny a bohatě to stačilo, za tu dobu stihnete navšívit vše co byste vidět měli a chtěli. 
To je asi vše co o Paříži napíšu, ale ráda Vám případně zodpovím jakékoliv otázky a moc ráda.


Krásný den přeje Tereza 

PS: Je to mimo téma, ale doporučuji tuto knihu každému z Vás. Mě to obrovsky inspirovalo.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za komentář :-)